Μήνυμα Προέδρου Π.Ε.Σ.Ε.Δ.Ε.

 

Οι πρωτοφανείς πυρκαγιές ανέδειξαν ανάμεσα σε άλλα προβλήματα και την έλλειψη υποδομών σε Νομαρχιακό Επίπεδο. Πρόβλημα που η γενεσιουργός αιτία του είναι η μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων στα χαμηλότερα ποσοστά της δεκαετίας και η απαξίωση της χρησιμότητας των έργων υποδομής Νομαρχιακού επιπέδου. Τα προγράμματα «Εθνικής Ανασυγκρότησης» που παραπέμπουν στη δεκαετία 1945 – 1955 και οι ευχαριστίες προς τις ανάδοχες εταιρείες των «Δρόμων Ανάπτυξης» που προβαίνουν στην εξόρυξη των αμμοχάλικων που θα χρησιμοποιήσουν στα έργα τους δεν μπορούν σε τίποτα να υποκαταστήσουν την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός προγράμματος δημοσίων επενδύσεων στην Περιφέρεια και τους Νομούς που η μικρή Εργοληπτική Επιχείρηση θα συμμετέχει αποφασιστικά στην ανασυγκρότηση των υποδομών στον τόπο της. Η μικρή εργοληπτική επιχείρηση είναι κομμάτι της τοπικής κοινωνίας συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της τοπικής και κατ’ επέκταση της εθνικής οικονομίας.
Το «μοντέλο της Πάρνηθας», όπου κάποιες μεγάλες εταιρείες ανέλαβαν τα αντιπλημμυρικά έργα προσφέροντας το 5% για την αναδάσωση ούτε μοντέλο είναι ούτε προσφορά στο κοινωνικό σύνολο. Το νέο δε, για το πότε το συνεργείο των 50 υλοτόμων της Χαλκιδικής θα φύγει από την Πάρνηθα να πάει στην Ολυμπία, απασχόλησε κατ’ επανάληψη μόνο τα κανάλια της T.V.
Έργα στην Περιφέρεια για τον πολίτη και το περιβάλλον, αυτή είναι η απαίτηση των τοπικών κοινωνιών για να δουλέψει ο κόσμος και οι τοπικές επιχειρήσεις.
Το αίτημα προς το ΥΠΕΧΩΔΕ για δημιουργία κατηγορίας έργων εντός πόλεων μέχρι 2,0 εκ. ευρώ έχει μείνει αναπάντητο. Οι τιμές δημοπράτησης των μικρών έργων κάτω των 5 εκ. ευρώ έχουν εξαφανίσει των ανταγωνισμό στις δημοπρασίες, εκτρέφουν την αδιαφάνεια, την κατάτμηση των έργων σε κομμάτια των 45.000 € που ανατίθενται και οδηγούν στην καταστρατήγηση κάθε προσπάθειας προγραμματισμού και διαφάνειας.
Οι ΣΔΙΤ με ομαδοποιήσεις Σχολικών κτηρίων που κοστίζουν τριπλάσια, αλλά η λύση των ΣΔΙΤ να προτιμάται μόνο και μόνο επειδή δεν καταχωρείται λογιστικά σαν δημόσιο χρέος, δεν εξυπηρετεί ούτε τις μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις της Εθνικής Οικονομίας ούτε την παραγωγική κατασκευαστική της βάση. Τα 14 % του Δ’ Κ.Π.Σ. για την παιδεία θα τρέχουμε πάλι να τα απορροφήσουμε όπως έγινε και με τα προηγούμενα προγράμματα. Η Δημόσια Οικοδομική Δραστηριότητα συμμετέχει στο σύνολο του όγκου της οικοδομικής δραστηριότητας σε ποσοστό 1,9% σύμφωνα με την Ε.Σ.Υ.Ε. Ούτε αυτό δεν μπορούμε να φτιάξουμε και το χαρίζουμε στις ΣΔΙΤ;
Το κτιριολογικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα «άνωθεν επιβολής» του μοντέλου των ΣΔΙΤ. Οι δύο σχολές στη Λακωνία και την Αρκαδία έγιναν από τον Ο.Σ.Κ. ΑΕ με πίστωση του Γ’ ΚΠΣ και έκπτωση 35%. Οι υπόλοιπες πέντε γιατί δεν μπορούν να γίνουν από το Δ’ ΚΠΣ; Και αν ακόμη με τις ΣΔΙΤ τελειώσουν ένα χρόνο νωρίτερα σημαίνει πως θα λειτουργήσουν κι’ όλας με προσωπικό και εργαστήρια; Ποιος κοροϊδεύει ποιον; Η μακροχρόνια ετήσια εξυπηρέτηση του χρέους προς τις ΣΔΙΤ από πλευράς Πανεπιστημίου θα μετατραπεί ή όχι σε βρόγχο στο λαιμό για τη σωστή λειτουργία και εξέλιξή του.
Συμπερασματικά το κτιριολογικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου πρέπει να ενταχθεί μέσω της Ο.Σ.Κ. Α.Ε. στο Δ’ ΚΠΣ. Τα έργα να δημοπρατηθούν και οι Σχολές να λειτουργήσουν. Πρώτη και μεγάλη ωφελημένη θα είναι η Πελοπόννησος.
 
Ο Πρόεδρος της Π.Ε.Σ.Ε.Δ.Ε.
Γρηγόρης Γρηγορόπουλος
 
 
Κατηγορία: